غلبه بر کسی که هرگز با او قرار نداشته اید می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا شامل رها کردن فانتزی و احساسات مرتبط با آن است. فرقی نمی‌کند این یک دلسردی نافرجام باشد یا یک فرصت از دست رفته، در اینجا پنج مرحله و بیست نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در این فرآیند حرکت کنید:

مرحله 1: احساسات خود را بپذیرید

  1. عواطف خود را بشناسید: به خود اجازه دهید تا احساساتی را که نسبت به این شخص دارید، بپذیرید و بپذیرید. تجربه ناامیدی، غمگینی یا ناامیدی طبیعی است.
  2. به خود اجازه غصه خوردن بدهید: حتی با وجود اینکه هرگز به طور رسمی قرار ملاقاتی نداشتید، ممکن است همچنان به زمان نیاز داشته باشید تا برای از دست دادن آنچه می‌توانست بود باشید.

مرحله ۲: ایجاد فاصله

  1. تماس را محدود کنید: تعامل با آن شخص را به حداقل برسانید، مخصوصا اگر دیدن یا صحبت با او احساسات شما را تشدید کند.
  2. لغو فالو و لغو دوستی در رسانه‌های اجتماعی: قطع موقت حضور آنلاین آنها می‌تواند به کاهش یادآوری‌ها و محرک‌ها کمک کند.
  3. از مکان‌هایی که در آن‌ها رفت و آمد می‌کنند اجتناب کنید: در صورت امکان، از مکان‌هایی که احتمال دارد با آن‌ها برخورد کنید دوری کنید.

مرحله 3: روی مراقبت از خود تمرکز کنید

  1. در فعالیت‌هایی شرکت کنید که از آنها لذت می‌برید: سرگرمی‌ها یا فعالیت‌هایی را بیابید که شما را شاد می‌کند و توجه شما را از افکار این شخص منحرف می‌کند.
  2. شفقت به خود را تمرین کنید: در طول این روند بهبودی با خود مهربان باشید. با خود با احتیاط رفتار کنید و در فعالیت های خود تسکین دهنده شرکت کنید.
  3. اطراف خود را با حمایت احاطه کنید: از دوستان، خانواده یا گروهی حمایتی که می‌توانند درک و تشویق را به شما ارائه دهند، آرامش بخواهید.

مرحله 4: افکار غیر مفید را به چالش بکشید

  1. باورهای غیرمنطقی را شناسایی کنید: هرگونه افکار منفی یا غیر واقعی که ممکن است در مورد موقعیت داشته باشید را بشناسید و آنها را به طور منطقی به چالش بکشید.
  2. دیدگاه خود را مجدداً تنظیم کنید: تمرکز خود را به سمت رشد شخصی و فرصت‌های پیش رو تغییر دهید.
  3. قدردانی را تمرین کنید: با تصدیق جنبه‌های مثبت زندگی خود، ذهنیت سپاسگزاری را در خود پرورش دهید.

مرحله 5: آینده را در آغوش بگیرید

  1. اهداف جدید تعیین کنید: انرژی خود را به سمت پیشرفت شخصی و تعیین اهداف جدید برای خود هدایت کنید.
  2. علایق جدید را کاوش کنید: سرگرمی‌ها یا فعالیت‌های جدیدی را کشف کنید که به شما امکان می‌دهد با افراد جدید ملاقات کنید و افق‌های خود را گسترش دهید.
  3. به روی احتمالات جدید باز بمانید: ذهن و قلب خود را باز نگه دارید و به خود اجازه دهید که پذیرای روابط احتمالی آینده باشید.

نکات اضافی:

  1. روزنامه نویسی: افکار و احساسات خود را بنویسید تا به وضوح و پردازش احساسات خود برسید.
  2. به دنبال کمک حرفه ای باشید: اگر ادامه کار برایتان دشوار است، با یک درمانگر صحبت کنید که می‌تواند راهنمایی و پشتیبانی کند.
  3. از مقایسه بپرهیزید: از مقایسه خود با دیگران یا کاملا مطلوب کردن شخصی که هرگز با او ملاقات نکرده‌اید خودداری کنید.
  4. بازاندیشی خود را تمرین کنید: برای درک آنچه شما را به سمت این شخص جذب کرده زمان بگذارید و در مورد الگوها یا درس‌های آموخته شده فکر کنید.
  5. ذهن‌آگاهی را تمرین کنید: برای آرام کردن ذهن و یافتن آرامش درونی، در تکنیک‌های تمرکز حواس مانند مدیتیشن یا تنفس عمیق شرکت کنید.
  6. به آن زمان بدهید: بهبودی نیاز به زمان دارد، پس با خود صبور باشید و اعتماد داشته باشید که با گذشت زمان، درد کاهش می‌یابد.

به یاد داشته باشید، سفر هر کسی منحصر به فرد است، و پیدا کردن آنچه برای شما بهتر است را پیدا کنید، از کسی که هرگز با او قرار ملاقات نداشته اید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...